Gepubliceerd op dinsdag 01 maart 2022
Afgelopen week maakte het moederbedrijf van Unibet, Kindred Group bekend dat ze hun samenwerking hun sportsbook supplier Kambi met drie jaar verlengen tot 2026. Maar terwijl maakt Kindred ook bekend dat ze bezig zijn met hun eigen in-house platform voor sportweddenschappen.
Dit past in de strategie van Unibet om volledige controle te hebben over de ervaring van hun klanten. Vorig jaar kocht Unibet bijvoorbeeld Relax Gaming waarmee ze de ervaring in hun online casino zullen verbeteren, ze legde hiervoor een slordige 320 miljoen euro op tafel.
Het nieuwe platform zal voortbouwen op het 'racing platform' die Unibet ontwikkelde voor het aanbieden van weddenschappen op paardenrennen. In deze omgeving worden live-streams en redactionele inhoud naadloos verwerkt. Om de twee minuten start een nieuwe race op het platform wat vrij uniek is in de sector.
Niet verwonderlijk dat het racing platform van Kindred de afgelopen periode al verschillende prijzen won en dus ruggengraat zal vormen voor het nieuwe platform waar ze druk mee bezig zijn.
Met hun eigen wedplatform wil Unibet de ervaring van de klanten dus nog verbeteren. Dit gaan ze ondermeer doen met gepersonaliseerde content gebaseerd op de wedgeschiedenis van de gebruikers, maar uiteraard worden dé wedstrijden van het moment goed geïntegreerd.
Het nieuwe platform voor sportweddenschappen van Unibet is momenteel in ontwikkeling en zal in de komende jaren gelanceerd worden in de verschillende landen waar de Kindred groep actief is.
Kambi komt oorspronkelijk uit de 'Kindred stal' maar werd in 2014 afgescheurd om zich te richten op de bredere B2B markt. Het platform van Kambi wordt internationaal gebruikt door ondermeer Paf, Casumo, 888 en vele andere.
In België gebruikt naast Unibet gebruikt ook Napoleon Games het platform van Kambi voor het aanbieden van hun sportweddenschappen. Daarnaast wordt het platform ook gebruikt door Scooore van de sportweddenschappen van de Nationale Loterij.